Vijf tips om jezelf als ondernemer te profileren

Vijf tips om jezelf als ondernemer te profilerenbusiness-1219868__180

Ondernemen, het klikt fantastisch. En dat is het ook als je weet hoe je dat doet! Waarom wil je ondernemer zijn? Waarom komen mensen naar jou? Onderstaande vijf tips helpen je jezelf als ondernemer te profileren zodat je toekomstige klant je beter kan vinden. 

  1. Breng je ambities en kwaliteiten in kaart

    ‘Ken jezelf!’ Een oude spreuk maar nog steeds van waarde. Wie ben je? Wat bied je? Wat wil je? Waar ben je sterk in? Wat voeg jij toe? Draag jouw ambitie ook uit naar buiten. Vertaal dit bijvoorbeeld naar jouw online profielen. Weten waar je kwaliteiten liggen maakt het kiezen van een niche eenvoudiger.

  1. Werk aan je ‘elevator pitch’  suit-673697__180

    Wanneer je je kwaliteiten helder hebt, zorg er dan voor dat je deze ook voor een ander duidelijk en concreet kunt verwoorden. Heb je bijvoorbeeld een ‘elevator pitch’ voor jezelf paraat? Een elevatorpitch is een korte presentatie waarin je enthousiast vertelt over wie je bent en wat je de ander te bieden hebt. Presenteer jezelf als expert op jouw gebied. Liefst op een ludieke manier die niet agressief overkomt.

  1. Onderscheid jezelf

    Als je de markt op gaat hoe zorg je er dan voor dat je opvalt tussen alle andere? Spring je er voldoende uit met alleen een website en visitekaartje? Een website is als een verkoopbrief. Hoe trek jij met jouw eerste zin de aandacht van de lezer? Waarom zou hij verder moeten lezen? Wijk dus af van de standaard openingszinnen. Laat zien dat je weet wat er speelt bij je aanstaande klant. En vertaal dat naar hoe jij daarin van toegevoegde waarde kan zijn. Zo raakt de lezer meer geïnteresseerd.

  1. Kruip in de huid van de klant

    Om je gesprekken voor te bereiden is het enorm belangrijk om je in te leven in je toekomstige opdrachtgever. Wat is jouw ideale opdrachtgever? Wie is je gesprekspartner en wat is zijn of haar rol? Wat verwacht men jouw? Maak notities van je gesprekken, evalueer ze zodat je er zelf van kunt leren en patronen kunt ontdekken. Bedenk vragen waar de klant mee zit. Zorg dat jij antwoorden hebt.

  1. Oefenenblackboard-398453__180

    Succesvol ondernemen begint bij een goede voorbereiding. Onderzoek toont aan dat 70% van de mensen slecht voorbereid begint. Je vergroot je kansen dus aanzienlijk door je wel goed voor te bereiden en de juiste acties te ondernemen. Hoe cliché het ook is, ook ondernemen leer je in de praktijk. En waarom pas beginnen met ondernemen als alles op papier perfect is? Want ondernemerschap is als een leerproces. Ondernemen is constant in beweging om nog betere resultaten te behalen.

Ga aan de slag met deze tips, zorg dat jij de juiste stappen zet en bespaar zo veel tijd. Wil je meer weten over hoe je dit allemaal kunt bereiken?

Kom dan naar het ‘Zakelijk Versnellen Event’. Klik hier

Als je dit artikel waardevol vindt, deel het dan binnen jouw netwerk door te klikken op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen op deze pagina, zodat ook zij ervan kunnen profiteren.

Bouw aan je toekomst!

Groet, Anje

 

Trackbacks/Pingbacks

  1. Klanten vinden doe je zo - Futuretobuild - 24 februari 2016

    […] Zorg ervoor dat je als professional te herkennen bent voor je klanten.  klik hier […]

  2. Hoe maak je een marketinganalyse - Futuretobuild - 28 februari 2017

    […] Het begint met te kijken naar hoe je marketing gaat voeren. Bekijk op welke manier je de doelgroep het beste kunt benaderen. Leest de doelgroep liever een artikel online of in een tijdschrift? Op […]

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.