Ondernemerskwaliteiten deel 2

Ondernemerskwaliteiten deel 2

ondernemerskwaliteiten

Zzp-er, freelancer, noem het zoals jij wilt. In deel twee gaat het weer over ondernemerskwaliteiten die je moet hebben om succes te behalen. Begin met het lezen van deel 1

Zonder inzichten in jezelf en je situatie kun je niet (bij-) sturen om bij je gewenste resultaten uit te komen.

Het belang van jezelf kennen en weten wat je wilt, geeft je inzicht in jouw sterkten en zwakten, maar ook duidelijkheid over jouw aanpak.

Dat je op elk moment van de maand bewust dient te zijn van jouw financiële gezondheid, blijkt ook in mijn praktijk een waardevolle sleutel voor succes.

 

Vandaag kijken we naar:   Verkopen

  • Verkopen
  • Netwerken
  • De markt
  1.  Weet hoe je moet verkopen

De allergrootste uitdaging voor velen: mogelijke klanten binnen halen. Hoe doe je dit? Allereerst is het erg belangrijk dat je helder hebt wat je doel is dat je wilt behalen. Dan welke meerwaarde jij gaat leveren. Ikzelf doe mijn sales op specifiek gekozen momenten. Ik besluit vooraf, hoeveel klanten ik ga binnenhalen. Als ik er dertig voor ogen heb, ga ik met twintig naar huis. Heb ik er drie voor ogen, ga ik met geen naar huis. Mijn houding, gedachten er over en mijn inzet wordt dus bepaald door mijn streefdoel!

Durf mensen aan te spreken en stel goede vragen, zo ontdek je hun behoefte. Wees nieuwsgierig en luister actief. Geef werkelijk om die persoon. Zo uit je dat je oprecht van toegevoegde waarde wilt zijn. Lees hier meer over verkopen

  1. Netwerken

netwerkenGesprekken aangaan met nieuwe mensen, nieuwe contacten leggen en deze onderhouden. Ik persoonlijk vind het super leuk. Zo kan ik iemands anders verhaal horen, van een ondernemer leren en gewoon lekker delen in elkaars passie. Is dit niet het leukste wat er is? Er zou zelfs een samenwerking kunnen ontstaan. Van netwerken groei je dus niet alleen als bedrijf maar ook als persoon.

Tips: Informeer jouw eigen netwerk wat je doet. Word lid van ondernemers en digitale netwerken. Heb jouw pitch altijd paraat. Het allerbelangrijkste is: Gewoon doen! Lees hier meer over netwerken

  1. Ken je markt  

In dit punt stel ik je vragen:

  • Hoe vinden mogelijke klanten jou?
  • Wat is het meest krachtige marketinginstrument dat jij gebruikt?

Met de juiste marketingaanpak zorg je dat jouw bedrijf een vliegende start maakt. Met behulp van social media en Google kan je optimaal gebruik maken van het internet. Zorg daarom dat jouw website gebruikersvriendelijk is, regel jouw zoekmachineoptimalisatie en houd jouw LinkedIn profiel en Facebookpage up-to-date. Door op verschillende platforms te bloggen, maak je jezelf ook nog eens beter vindbaar. Ken je markt

Dit alles heb je natuurlijk vaker gehoord. Heb je er wel eens bij stil gestaan dat mensen zaken doen met mensen?

Het bedrijf dat je zo hard op de markt probeert te zetten, ben JIJ!

Houd hier met jouw marketingaanpak dus goed rekening mee. Wees trots op wat je doet, laat jouw gezicht zien en presenteer jezelf zoals JIJ bent. De vraag is dus eigenlijk niet wat, maar WIE is het meest krachtige marketinginstrument? Lees hier meer over zichtbaarheid 

Laat je mij weten waar jij nog in problemen denkt, dan help ik je bij jouw volgende stap.

DEEL dit artikel met jouw netwerk door op de Facebook, LinkedIn, Twitter en Google+ knoppen te klikken, want zo kunnen bevriende ondernemers in jouw netwerk ook van dit materiaal profiteren

Bouw aan je toekomst!

Groet, Anje

 

, , , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ondernemerskwaliteiten deel 3 - Futuretobuild - 12 oktober 2016

    […] begint mij blog van twee weken geleden. Begin met het lezen van deel 1 en deel 2 van dit artikel waarin ik de eerste zes ondernemerskwaliteiten, die je als ondernemer naar succes […]

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.