Jouw mindset vraagt om het juiste gedrag!

Jouw mindset vraagt om het juiste gedrag!

  • Past jouw mindset bij wat jij wilt?
  • Is het voor jou lastig de juiste mindset te behouden?
  • Weet jij hoe je gedrag vertoont dat overeenkomt met je mindset?

Het is lastig de juiste mindset te krijgen en helemaal als je daar je gedrag op aan wilt passen. In de hectiek van ons leven lijkt het wel eens of we de weg kwijt zijn. Je voelt je stuurloos, krijgt fysieke klachten, bent niet gelukkig, krijgt het werk niet af, zo kan ik nog wel even doorgaan.

LET OP! Tijd voor veranderingen!

Al deze klachten zijn het gevolg van een mismatch tussen je mindset èn je gedrag! Dit veranderen kost energie en tijd. Je kunt pas veranderingen doorvoeren als je deze helemaal echt zelf wilt. Wil je meer informatie over je mindset lees dan het blog: ”wat is mindset” of het blog: “6 tips Een groei-mindset weet jij wat dat is?

Gedrag kun je pas veranderen als je weet wat je wilt bereiken maar ook waarom je dat wilt. Daar kun je jouw mindset en vervolgens je gedrag op afstemmen. Een voorbeeld van wat jij wilt bereiken is o.a. ervaren wat jouw lichaam je onbewust aangeeft en je negatieve patronen doorbreken.

Negatieve patronen zijn bijvoorbeeld het aangeleerde denk-gedrag om telkens aan jezelf een reden te geven waarom je iets nog niet kunt doen. Je wilt veel buiten wandelen maar je komt nooit buiten. Eerst dit, dan dat, enz.

Ook aangeleerde gewoonten houden je af van wat jij graag wilt. Bijvoorbeeld je wilt ontbijten, sporten, werken, buiten wandelen, uitrusten etc. Maar je begint met langer in je bed te blijven liggen dan je van plan was gewoon omdat het kan. No way dat je dan alles op een dag kunt doen.

Je maakt bijvoorbeeld een plan van wanneer je de vervelende huishoudelijke klussen gaat doen. Maar je houdt je niet aan je plan. Hoe dat komt? Omdat het niet een plan is dat bij jouw huidige gedrag past. Er is geen samenhang tussen wat je wilt en wat je doet.

Ben je bang:

  • voor het onbekende, dat pas bekend wordt als je aan het avontuur begint
  • dat je kansen mist, door actie te ondernemen krijg je juist kansen
  • om te falen, je bent lerende en daar horen fouten maken bij om ervan te leren en dus te groeien.

Start dan met het aanpassen van je gedrag door kleine stappen te zetten, maar ga wel gestaag door! Veranderen van gedrag is ook gebaseerd op assertiviteit, omgaan met andere mensen in relaties, werk, scholing en andere sociale situaties.

Dit doe je door “hulpmiddelen” te gebruiken als:

  • Stoppen met het maken van te lange dagen. Maximaal 10 uur(incl. lunch) per 24 uur werken.
  • Waar heb je last van en doe telkens weer opnieuw? Beschrijf deze situatie precies.
  • Leer hoe je weer richting geeft aan je leven en onderneming
  • Kies voor wat JIJ belangrijk vindt
  • Leerdoelen te stellen en je er ook aan te houden
  • Breng structuurin je manier van werken
  • Vraag anderen je te helpen

Stel voor dit alles ook een tijdslimiet. Wanneer ga je waarmee bezig èn wanneer wil je welk doel bereikt hebben. Probeer serieus deze doelen te halen. Lukt het niet helemaal, ga door! Het is je richtlijn om verder te komen. Het maakt niet uit of het een maand eerder of later gelukt is als je maar door gaat!

Voor dit alles heb je focus nodig.

Focus krijg je door precies te weten wat je wanneer doet. In mijn GRATIS te downloaden training FOCUS help ik je met het in kaart brengen van acties die jij allemaal in een week wilt doen. Als je veel vrij wilt zijn moet je niet 80 uur per week gaan werken. Je maakt dus een helder overzicht en weet precies wat je allemaal in een week gaat doen. Jij vult de acties in, en dat zijn allemaal acties die jijzelf kiest en dus wilt! Dat moet ook wel anders hou je het niet vol.

Is dat allemaal helder dan ga je concreet aan de slag maar daarover meer in een volgend blog of training.

DEEL dit artikel s.v.p. met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.

Bouw aan je toekomst!

Groet, Anje

 

 

, , , , , , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. Emoties wat een gedoe! - Futuretobuild - 20 januari 2019

    […] gezien als ongewenst, kinderachtig, ongepast of wat dan ook. Het gevolg is dat je je anders gaat gedragen en doet of je deze emotie niet hebt. Je voelt je dan […]

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.