Vragen doe je zo

arrow-2564_960_720Vragen doe je zo

Ik vraag constant.

  • Zo gebruik ik dit blog om ook jou te vragen… zo krijg ik tips en suggesties van mijn beste  mijn klanten.
  • Ik gebruik LinkedIn om mijn netwerk te vragen, ben lid van verschillende ondernemersgroepen en ik start regelmatig discussies om antwoorden te krijgen waar ik anders naar zou moeten raden.
  • Vraag voortdurend. Ik vraag mijn team, mijn leveranciers, mijn klanten en mijn mentoren.

En wat ik heb ontdekt, is…

Alle antwoorden die je nodig hebt, zijn er. Het is niet nodig om het wiel uit te vinden. Het enige wat je hoeft te doen is te vragen.Lees dit ook.

Hoe NIET te vragen.

Hier volgen een paar voorbeelden van slechte vragen:

  1. Hoe kan ik meer werk krijgen? (te algemeen)
  2. Hoe overtuig ik een iemand om met mij te investeren gebaseerd op een toename in de EBITDA en niet in NPV? (te veel jargon)
  3. De deadlines zijn onmogelijk, mijn grootste vriend is net bankroet gegaan, mijn rijbewijs is me afgenomen en een computer virus heeft al mijn bestanden vernietigd (te veel vragen… en niet te vergeten de slachtoffer act…)

Laten we eens kijken hoe we deze vragen kunnen verbeteren, zodat we betere antwoorden krijgen:

  1. Ik ben interim manager gespecialiseerd in verandermanagement in grote zorginstellingen (bijvoorbeeld ziekenhuizen). Sinds de crisis zijn er veel concurrerende interimmanagers voor minder vacatures. Dit ondanks dat verandermanagement van groot belang is voor deze organisaties.
    Wat kan ik doen om door deze organisaties te worden verkozen boven mijn concurrenten?
  2. Ik heb een softwarebedrijf dat de afgelopen jaren een bescheiden winst heeft gemaakt. Ik ben van plan om 50% van mijn business te verkopen aan een investeerder. Het gaat om een groot hardware bedrijf dat duizenden potentiële klanten heeft voor onze software.
    Hoe kan ik de investeerder overtuigen van de strategische waarde die mijn bedrijf biedt aan zijn bedrijf. En dat niet alleen gebaseerd op de winst die we tot nu toe hebben gemaakt.
  3. In mijn werk ben ik gewend aan veel reizen naar de locaties van mijn klanten. Vorige week is mijn rijbewijs me voor 6 maanden afgenomen.
    Ik ben op zoek naar ideeën hoe ik mijn werk toch kan laten doorgaan.

Als je ÉÉN vraag mocht stellen Meer over vragen lees je hier

Als je een top expert m.b.t. jouw probleem ÉÉN vraag mocht stellen ten aanzien van jouw leven, welke vraag zou jij dan stellen?

Onthoud:
Wees specifiek, wees beknopt, wees duidelijk. Soms is het verduidelijken van de vraag al 80% van het antwoord.

Stel jouw vraag in het commentaarveld hieronder en je zou zomaar geweldige antwoorden kunnen ontvangen.

En als je door de vragen heen leest, zet je “top expert” hoed op. Geef antwoord waar je kunt. Het geeft je een goed gevoel als je dat doet.  Het levert je ‘expert punten’ op, en niet te vergeten ‘goede karma-punten’. Je weet hoe het werkt, de beste manier om te leren is door anderen iets te leren!

Dus nogmaals, als je een top expert m.b.t. jouw probleem ÉÉN vraag mocht stellen ten aanzien van jouw business, welke vraag zou jij dan stellen?

Als je dit artikel waardevol vindt, deel het dan binnen jouw netwerk door te klikken op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen op deze pagina, zodat ook zij ervan kunnen profiteren.

Bouw aan je toekomst!!

Groet, Anje

, , , , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. De kracht van vragen - Futuretobuild - 12 oktober 2016

    […] Stel vragen die je helpen te focussen op je doelen in plaats van je doelen te vermijden. Lees ook dit blog. […]

  2. Jij vraagt, ik antwoord - Futuretobuild - 12 oktober 2016

    […] omdat er zoveel vragen zijn en ik de opluchting, het plezier, het enthousiasme en de gedrevenheid zag bij de mensen die […]

  3. Leven zoals jij wilt door hulp te vragen - Futuretobuild - 12 oktober 2016

    […] te zijn… …als je eenmaal een groep hebt waarin hulp vragen juist van je wordt verwacht! Lees hier hoe je vraagt  Eén van de grootste steunpilaren voor het volhouden en doorzetten is lid zijn van […]

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.