Ondernemen doe je in fases

bored-16811__180Ondernemen doe je in fases.

  • Wil jij snel resultaat?
  • Heb je de indruk dat je steeds hetzelfde doet?

Dat kan kloppen!

Ondernemen in fases betekent dat je als ondernemer telkens de verschillende fases doormaakt.

Je hebt het misschien niet altijd in de gaten maar voor bijna alles wat je doet, kom je weer door dezelfde fase. De ene keer sta je lang stil in fase 1 dan weer in 2 en zo wissel je het telkens af.

Ondernemen in fases omdat alles van elkaar afhangt!

Vandaag kijken we naar de drie belangrijke fases:

  1. De ideeënfase
  2. De ontwikkel fases
  3. De implementatiefase

Het maakt niet uit of je een bedrijf start, een nieuw product in de markt wilt zetten, personeel aan wilt nemen of alles in je bedrijf wilt vernieuwen. Bij al deze activiteiten doorloop je als ondernemer steeds weer deze verschillende fases. Alles heeft gevolgen voor de dagelijkse gang van zaken en daar moet je dus een goed beeld van hebben om erop te kunnen reageren.arrow-618334__180

In elke fase stel je andere vragen hieronder kun je zien welke vragen dat zijn.

  1. De ideeënfase

Vragen die jij jezelf hier stelt zijn:

  • Waarom heb ik dit nodig?
  • Welke ideeën passen bij mijn organisatie en strategie?
  • Welke ideeën moet ik veranderen / aanpassen
  • Is het geloofwaardig?
  • Is hier sprake van een gat in de markt?
  • Is hier sprake van een gat in het productaanbod?
  • Zijn de verschillende ideeën te koppelen?
  1. De ontwikkelfase

  • In deze fase ga je alles vertalen naar een concreet product.
  • Je gaat bekijken hoe je dit wilt ontwikkelen zodat je er ook geld mee kunt gaan verdienen.
  • Je onderzoekt hoe en waarom het een bijdrage kan leveren aan jouw bedrijfsdoelen.
  • Je gaat het idee dus helemaal in detail vertalen naar wat je precies wilt maken.
  1. De implementatiefasemarketing-426019__180

In fase drie ga je het product of de dienst vormgeven zodat het echt waardevol is en verkocht kan worden.

  • Je stelt je bedrijfsprocessen hierop in, zorgt voor de juiste werknemers ( of je doet het zelf en roostert tijd hiervoor in) en maakt het aantrekkelijk voor de klant.
  • Vergeet niet om je ideeën in de drie fases steeds af te stemmen met je leveranciers, producenten, klanten en dergelijke.
  • Je wilt je ideeën niet alleen toetsen bij bestaande klanten, want je wilt juist ook nieuwe klanten aanspreken. Het is belangrijk om ze te overtuigen dat je product ook voor hen voordelig is, zodat je hun steun krijgt.

Commercialisatie is de meest onderschatte fase van het traject.

Het kost veel moeite om te laten zien wat je product nou eigenlijk kan, en om de interesse te wekken. Zodra dat echter gelukt is, kun je het meteen groot lanceren. Kijk ook eens hier.

Wil je mij laten weten, hoe jij dat nu doet? Geef je reactie in onderstaand commentaarveld zodat ik je verder kan helpen.

Als je dit artikel waardevol vindt, deel het dan binnen jouw netwerk door te klikken op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen, zodat ook zij ervan kunnen profiteren.

Bouw aan je toekomst!

Groet, Anje

Trackbacks/Pingbacks

  1. Werk zoeken, werk vinden, werk hebben! - Futuretobuild - 20 januari 2019

    […] krijgen en te houden. Bel mij voor Actie, Focus en Slimmer gaan werken. Het maakt niet uit in welke fase je zit. Houd je goed vast want de programma’s zijn volledig gebaseerd op jouw specifieke […]

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.