40 Tips voor efficiënt organiseren en administreren

40 Tips voor efficiënt organiseren en administrerenSuccessful workers

Efficiënt organiseren en administreren dat is wat je nodig hebt. 

Werk je te hard en krijg je te weinig betaald? Welkom in de wereld van de ZZP’ers!

Wil je weten wat reden nummer 1 is voor het voortdurend overwerkt en onderbetaald zijn? Omdat JE HET ALLEMAAL ALLEEN DOET!

Klinkt het alsof ik schreeuw? GOED!

  • Want het is belangrijk dat je het snapt!
    Je hebt een team nodig om je business te laten groeien, meer betaald te krijgen en meer vrije tijd te hebben. Lees hier meer
  • Ook als je geen geld hebt om werknemers in dienst te nemen, dan kun je een virtuele assistent inhuren – al is het maar voor een paar uur per week.
  • Ik heb snel een lijst van 40 dingen gemaakt die een virtuele assistent kan doen zodat je business groeit en jij een beter leven krijgt.
  • Het is mijn hoop dat je aan het einde van dit artikel niet alleen “virtuele assistent” hebt gegoogled (of “virtual assistant”) – maar ook dat je een paar ideeën van jezelf hebt om mij te helpen de lijst af te maken van dingen die een virtuele assistent voor je business kan doen…

Efficiënt organiseren en administreren! Een virtuele assistent kan het door onderstaande acties voor je te doen.business-1067978__180 vrl laptop

  1. Een klanten/contact database opzetten
  2. Je mailinglijst opschonen en updaten
  3. Uitnodigingen voor je volgende evenement ontwerpen en laten drukken
  4. Je volgende evenement coördineren en plannen
  5. Power Point presentaties voorbereiden
  6. Handouts maken voor een presentatie of seminar
  7. Een enquête voor prospects/klanten maken
  8. Informatie verzamelen uit enquêtes
  9. Uitschrijven van je speech, presentaties, rapporten, brieven 
  10. Zakelijke lunch reserveringen maken
  11. Een online kalender opzetten
  12. Reageren op informatieverzoeken
  13. Behandelen van klachten van klanten
  14. Leads en klanten opvolgen
  15. Cadeaus voor de feestdagen uitzoeken en bestellen – voor klanten en relaties
  16. Een nieuwsbrief maken voor je business
  17. Je nieuwsbrief naar je mailinglijst sturen
  18. Klanten Testimonials verzamelen
  19. Nakijken en redigeren van je offertes, artikelen en webpagina’s
  20. Kantoorartikelen bestellen

Wat denk je? Is dit efficiënt organiseren en administreren of niet?

Klaar voor de volgende 20 tips?

  1. Nieuw materiaal onderzoeken, bestellen en af laten leveren
  2. Onkosten bijhouden
  3. Je ideeën en gedachten ordenen in uit te voeren lijsten
  4. Dat ene idee uitvoeren waar je zelf nooit tijd voor hebt
  5. Papierwerk verwerken waar je nooit tijd voor hebt
  6. Telefoontjes plegen
  7. Je herinneren aan belangrijke zaken (vergeet nooit meer een verjaardag)
  8. Reis boeken voor je volgende zakenreis
  9. Je telefoon beantwoorden wanneer jij er niet bent
  10. Rapporten en spreadsheets maken van rauwe gegevens
  11. De concurrentie onderzoeken
  12. Je email ordenen en de 30.000 gearchiveerde berichten deleten
  13. Natuurlijk ook je business blog opzetten
  14. Een specifiek onderwerp onderzoeken en een draft blogartikel schrijven
  15. Je website bijhouden
  16. Je klanten updaten over hun accounts of projecten
  17. Dankjewel kaarten versturen
  18. Je boekhouding doen
  19. Facturen sturen naar je klanten
  20. Achter slecht betalende klanten arrow-394145__180aan zitten

40 tips voor efficiënt organiseren en administreren. Heb ik te veel beloofd? Nee toch!

Al deze zaken hoef je niet zelf te doen tenzij je een eigen bedrijf hebt en geen werknemers wilt. Of eigenlijk ook dan hoef je het niet zelf te doen want je kunt ook per onderwerp iemand inhuren. Deze persoon, die dan voor jou aan de slag gaat,scheelt jou veel tijd, zodat jij verder kunt met je plannen bedenken en als die eenmaal uitgevoerd worden je vrije tijd indelen.

Wat heb ik nog gemist?

Help me s.v.p. om de lijst compleet te maken, zodat we allemaal onze business kunnen laten groeien, ons inkomen kunnen verhogen en van meer vrije tijd kunnen genieten.

Deel jouw gedachten EN acties in het commentaarveld hieronder!

Als je dit artikel waardevol vindt, deel het dan binnen jouw netwerk door te klikken op de Tweet, Like, Share knoppen op deze pagina, zodat ook zij ervan kunnen profiteren.

Bouw aan je toekomst!

Groet, Anje

, , , , , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. Perfectionisme, stop hou op! - Futuretobuild - 27 september 2018

    […] al de wetenschap dat je alles hebt genoteerd, geeft een enorme rust in je hoofd, omdat je niet constant hoeft te piekeren of je niets vergeet. […]

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.